Транспортный форум

Объявление

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Транспортный форум » Ретро-расписания » Несбывшиеся планы электрификации Донецкой ЖД


Несбывшиеся планы электрификации Донецкой ЖД

Сообщений 31 страница 40 из 42

31

Wicke написал(а):

На жаль, швидкий пасажирський потяг в такому разі нічого не ви́грає, бо на дистанції Комиш-Зоря - Пологи перші двадцять кілометрів колії мають дуже складний профіль, так як та ділянка колії якраз проходить по вододільному хребту Приазовської височини, та ще й в найвищій її ділянці(висота десь метрів 270-300 над рівнем моря) з дуже крутими поворотами.

А там технически возможно изменить профиль пути на более ровный? Хотя, конечно, это изменение скорее всего выльется в немалые затраты средств и времени.

0

32

Tomson написал(а):

А там технически возможно изменить профиль пути на более ровный? Хотя, конечно, это изменение скорее всего выльется в немалые затраты средств и времени.

Чого не знаю, того не знаю. Якщо сказати відверто, то магістраль Волноваха - Комиш-Зоря - Пологи - Запоріжжя від самого початку будувалася як дублер північної гілки Юзівка - Ясинувата - Чаплине - Синельникове. Побічні докази цьому є такі - магістраль від самого початку планувалася двоколійною(бо ще при будівництві сторічної давнини мости закладалися явно під двоколійну залізницю, на перегонах було дуже багато полустанків й роз'їздів(середня довжина перегону складала десь кілометрів сім) - залишалося лише доси́пати земляне полотно на перегонах між роз'їздами й прокласти колію - і все, залізниця двоколійна), від самого початку на переважно перевезення пасажирів не розраховувалася - адже проходить місцевістю, де й зараз від Запоріжжя до Донецька немає великих населених пунктів. Тож і прокладали залізницю не для руху пасажирських потягів, бо тоді вантажні потяги не їздили швидше 30 км/год., отже, не було потреби прокладати пряму й рівну колію, бо за нашого дуже горбистого рельєфу це є величезна витрата коштів. Та й за комуністичних часів на магістралі особливого потоку пасажирів не було - три постійні потяги далекого прямування(Ворошиловград(Луганськ) - Сімферополь, Ясинувата - Одеса й Дебальцеве - Одеса) та декілька приміських, які й тоді приносили збитки - оце і увесь пасажирський рух. А нині ще й останні потяги далекого прямування скасували - я маю на увазі Ясинувата - Херсон та Луганськ - Сімферополь. Тож навіть немає й теоретичних підстав спрямляти колію чи вирівнювати її профіль, бо швидкість для вантажних потягів, якщо провести капітальний ремонт колії та єлектрифікувати, залишиться цілком задовільною. Навіть, враховуючи те, що вона залишиться й меншою, ніж на північній магістралі Чаплине - Ясинувата - Синельникове, то на нашій гілці вантажні потяги час ви́грають завдяки тому, що вони не зупинятимуться на проміжних станціях, пропускаючи пасажирські потяги, як це зараз робиться на згаданій вище північній гілці Ясинувата - Чаплине - Синельникове. Наостанок я показую, який профіль має дільниця Комиш-Зоря - Запоріжжя:
http://www.parovoz.com/gallery/UAZP/20080502_134348.jpg

Щоправда, це вже десь в 35-40 кілометрах від Запоріжжя, проте й від Комиш-Зорі до Поліг профіль колії такий самий...

0

33

Wicke

Поліг

А что означает это слово? Вроде бы "пологи" это "роды" в переводе на русский.

0

34

mish написал(а):

А что означает это слово? Вроде бы "пологи" это "роды" в переводе на русский.

Після остаточного завоювання Катериною другою земель запорозького козацтва наприкінці 18 сторіччя на спустілі землі нинішнього Пологівського району переселяють людей з переважно з Київської та Полтавської губерній. Так як предки жителів майбутнього міста Пологи були вихідцями із сіл Пологи-Вергуни, Пологи-Яненки Київської губернії, то й нове поселення назвали Пологами(нинішнє село Пологи Пологівського району Запорізької області). А сучасне місто Пологи виникло 1887 року за 3 кілометри від того села Пологи, коли проклали залізницю Чаплине - Бердянськ, бо там побудували залізничну станцію з однойменною назвою. Бурхливий розвиток міста Пологи починається від 1904 року, коли станція Пологи стала залізничним вузлом, бо до неї підвели залізницю від Волновахи до Запоріжжя...

0

35

Wicke, из ваших слов я понял, что участки Волноваха-Камыш-Заря-Фёдоровка и Волноваха-Камыш-Заря-Запорожье бесперспективны для пуска по ним пассажирских поездов. Но я думаю, что электрификация 2-го участка имеет смысл, хотя бы потому, чтобы разрузить ветку Ясиноватая-Чаплино, которая сейчас является перегруженной. Думаю, что в перспективе участок Ясиноватая - Чаплино станет преимущественно пассажирский, а участок Волноваха-Запорожье станет как бы шунтом для него, то есть будет преимущественно грузовым для разгрузки 1-го. И это даже к лучшему, ведь грузовые поезда сильно изнашивают пути, а это соответственно увеличивает затраты на ремонтные работы, что не есть хорошо.

0

36

Tomson написал(а):

...участки Волноваха-Камыш-Заря-Фёдоровка и Волноваха-Камыш-Заря-Запорожье бесперспективны для пуска по ним пассажирских поездов.

Для швидкісних та пасажирських потягів далекого прямування це вже точно безперспективні. Хоча якась альтернатива є - вже одинадцять років курсує дизельний потяг Д1 підвищеного комфорту тривагонної комплектації сполученням Іловайськ - Мелітополь(прямує гілкою Комиш-Зоря - Верхній Токмак-2 - Федорівка - Мелітополь). Минулого року запустили ще один дизельний потяг підвищеного комфорту Д1 також тривагонної комплектації сполученням Іловайськ - Бердянськ. Спочатку він прямував маршрутом Комиш-Зоря - Верхній Токмак-2 - Верхній Токмак-1 - Бердянськ. Проте в зв'язку з відміною приблизно одного року тому пасажирського потяга сполученням Ясинувата - Херсон дещо змінили маршрут прямування потяга Іловайськ - Бердянськ. Зараз він прямує через Комиш-Зорю, Пологи й Верхній Токмак-1. Щоправда, порівняно з попереднім варіантом маршрут цього потяга подовшав на 48 кілометрів(порівняйте: Комиш-Зоря - Верхній Токмак-2 - 38 км, Верхній Токмак-2 - Верхній Токмак-1 - 3 км, Комиш-Зоря - Пологи - 51 км, Пологи - Верхній Токмак-1 - 38 км). Раніше потягові приходилося від Верхнього Токмака-2 до Верхнього Токмака-1 і до самого Бердянська «прямувати задом», а нині їде без ніяких розворотів. А тепер викажу думку відносно мого бачення перспектив руху приміських потягів у зв'язку з майбутньою електрифікацією. Нині від Волновахи до Комиш-Зорі двічі на добу курсує приміський потяг Волноваха - Комиш-Зоря. Він складається з двох плацкартних вагонів маріупольського депо під тягою однієї секції 2ТЕ116 депо ТЧ-17(Волноваха). Я би пустив чотиривагонний електропотяг від Ясинуватої до Комиш-Зорі, відправленням з Ясинуватої скажімо, десь після п'ятої вечора й прибуттям до Комиш-Зорі десь о дев'ятій вечора. Далі цей електропотяг вже наступного дня відправляється з Комиш-Зорі десь о п'ятій ранку й прибуває до Ясинуватої о дев'ятій ранку.

0

37

Можливо, втілять той багатостраждальний проєкт з електрифікації в життя?

Донецька залізниця вже розробила свої пропозиції, які розглядаються керівництвом "Укрзалізниці". Зокрема, передбачається електрифікація всього маршруту Волноваха-Комиш-Зоря завдовжки 84 км (розгорнута довжина - 173 км), а також будівництво(вірніше сказати - відновлення демонтованої років 10 тому) другої колії на 40 км.
«В даний час пропускна здатність ділянки складає 19 пар потягів на добу. Фахівці розглянули кілька варіантів і зупинилися на електрифікації колій перегонів і станцій, укладання других колій на ділянках Хлібодарівка-Зачатівська, Зачатівська-Розівка​​, обладнання станцій пристроями електричної централізації, обладнання перегонів пристроями автоблокування . Одночасно пропонується побудувати "південний обхід" по станції Волноваха, а саме - укласти додаткову електрифіковану колію без заходу в парки станції Волноваха з маріупольського напрямку на Комиш-Зорю. Це дасть можливість заощадити експлуатаційні витрати при курсуванні поїздів з електротягою без заходу і обробки в парках станції Волноваха», - повідомив Це́нтрові транспортних стратегій прес-секретар Донецької залізниці Владімір Селіванов.

Якщо ж проєкт вдасться реалізувати, то пропускна спроможність ділянки збільшиться до 117 пар потягів на добу (майже на сто). Проте такий план вимагає чималих вкладень. Адже для електрифікації потрібно буде побудувати чотири тягові підстанції, а також провести реконструкцію існуючої біля станції Волноваха. На ділянці також пропонується прокласти компенсовану контактну мережу, яка забезпечить швидкість руху потягів до 160 км/год.

Придніпровській залізниці, у віданні якої знаходиться ділянка від Комиш-Зорі до Запоріжжя, в свою чергу потрібно буде повністю її електрифікувати та зробити чотири двоколійні вставки.
«В даний час вартість електрифікації одного погонного кілометра залізничної колії орієнтовно становить 2,1 млн грн, вартість будівництва 1 км колії - 3,9 млн грн. Згідно прийнятому варіанту, розгорнута довжина колій, які необхідно електрифікувати, становить 200,2 км, а протяжність двоколійних вставок - 12,43 км», - розповів Це́нтрові транспортних стратегій головний інженер Придніпровської залізниці Юрій Тищенко. 

Яким же буде економічний ефект від проведення електрифікації та будівництва другої колії? «Збільшення пропускної спроможності ділянок Хлібодарівка-Зачатівська, Зачатівська-Розівка ​​з 19 пар потягів на добу до 117 дозволить знизити оборотність вагонів. Як результат - збільшення обсягу виконуваної вагоном роботи та додатковий заробіток його власникам, а також своєчасна відправка і більш короткий час у дорозі, що є позитивно для вантажовідправника, зниження експлуатаційних витрат і витрат на дизпаливо дозволить знизити собівартість послуг залізниць, однак "Укрзалізниця" навряд чи піде на зниження тарифів на вантажоперевезення, так як вкладені інвестиції потрібно окупити», - каже аналітик Центру транспортних стратегій Дмитро Ягелло.

0

38

Wicke написал(а):

Одночасно пропонується побудувати "південний обхід" по станції Волноваха, а саме - укласти додаткову електрифіковану колію без заходу в парки станції Волноваха з маріупольського напрямку на Комиш-Зорю.

С Мариупольским направлением всё ясно, а вот насчёт Донецкого есть вопросы. Из Донецка в Камыш-Зарю после электрификации поезда будут следовать также как и раньше с заездом в Волноваху? Там не планируется сделать северный обход?

Wicke написал(а):

На ділянці також пропонується прокласти компенсовану контактну мережу, яка забезпечить швидкість руху потягів до 160 км/год.

Вот с этого и надо было начинать, прежде чем пускать Шкоды на Мариуполь. Но у нас как всегда: сначала делаем, а потом только думаем!
Есть также информация о том, что дизель-поезд Иловайск-Мелитополь изменит свой маршрут и станет Иловайск-Запорожье. Но если учесть, что участок Волноваха - Камыш-Заря - Запорожье будет электрифицирован к 2015 году, если всё пойдёт по плану, то весь путь от Иловайска до Запорожья будет проходить под КС. И тогда по этому маршруту появится возможность запустить электропоезд. Правда неизвестно, кто выделит необходимый МПВС для этой цели - Донецкая ж.д. (РПЧ-12 Ясиноватая) или Приднепровская ж.д. (РПЧ-3 Запорожье)?

0

39

Та й за комуністичних часів на магістралі особливого потоку пасажирів не було - три постійні потяги далекого прямування(Ворошиловград(Луганськ) - Сімферополь, Ясинувата - Одеса й Дебальцеве - Одеса) та декілька приміських, які й тоді приносили збитки - оце і увесь пасажирський рух.

За царських часів ходили поштовий потяг Дебальцево - Долгі(и)нцево (який за радянських часів у довоєнні роки перетворився на Іловайськ - П'ятихатки), а також пасажирський Маріуполь - Долгі(и)нцево (зараз не пам'ятаю - може і до П'ятихаток ходив) і вантажно-пасажирський Волноваха - Олександрівськ.

+1

40

Tomson написал(а):

Из Донецка в Камыш-Зарю после электрификации поезда будут следовать также как и раньше с заездом в Волноваху? Там не планируется сделать северный обход?

З якого це дива? На Донецьк потяг з Комиш-Зорі по станції Волноваха йде прямо, не змінюючи напрямку руху.  Тож ніякого «північного обходу» по Волновасі не буде. Ось на Жданов(Маріуполь) дійсно треба будувати обхідну гілку, бо щоб потрапити з Комиш-Зорі до Жданова з заїздом на станцію Волноваха, потяг неодмінно має змінити напрямок руху. До речі, якщо й побудують обхідну гілку, то її довжина складатиме щонайбільше кілометри три - від західної(комиш-зорянської) вхідної горловини до маріупольської...

Tomson написал(а):

Правда неизвестно, кто выделит необходимый МПВС для этой цели - Донецкая ж.д. (РПЧ-12 Ясиноватая) или Приднепровская ж.д. (РПЧ-3 Запорожье)?

Ось тут й полягає головна інтрига. Справа в тому, що МВРС РПЧ3, м'яко кажучи, бажає кращого. Відверто кажучи, там МВРС дуже застарілий, всім електропотягами далеко за 30 років, за винятком двох машин - ЭР2Т-7223 та ЭР2Т-7230, які випущені 1992 року. Зараз вони обслуговують мелітопольський напрямок в якості звичайних приміських електропотягів. Як на мене, можна було б якийсь з тих потягів переробити на «потяг підвищеної комфортності». Закуповувати ж нові ЕПЛ2 чи ЭД4 Запорізька дирекція найближчим часом не намічає...

0


Вы здесь » Транспортный форум » Ретро-расписания » Несбывшиеся планы электрификации Донецкой ЖД