Можливо, втілять той багатостраждальний проєкт з електрифікації в життя?
Донецька залізниця вже розробила свої пропозиції, які розглядаються керівництвом "Укрзалізниці". Зокрема, передбачається електрифікація всього маршруту Волноваха-Комиш-Зоря завдовжки 84 км (розгорнута довжина - 173 км), а також будівництво(вірніше сказати - відновлення демонтованої років 10 тому) другої колії на 40 км.
«В даний час пропускна здатність ділянки складає 19 пар потягів на добу. Фахівці розглянули кілька варіантів і зупинилися на електрифікації колій перегонів і станцій, укладання других колій на ділянках Хлібодарівка-Зачатівська, Зачатівська-Розівка, обладнання станцій пристроями електричної централізації, обладнання перегонів пристроями автоблокування . Одночасно пропонується побудувати "південний обхід" по станції Волноваха, а саме - укласти додаткову електрифіковану колію без заходу в парки станції Волноваха з маріупольського напрямку на Комиш-Зорю. Це дасть можливість заощадити експлуатаційні витрати при курсуванні поїздів з електротягою без заходу і обробки в парках станції Волноваха», - повідомив Це́нтрові транспортних стратегій прес-секретар Донецької залізниці Владімір Селіванов.
Якщо ж проєкт вдасться реалізувати, то пропускна спроможність ділянки збільшиться до 117 пар потягів на добу (майже на сто). Проте такий план вимагає чималих вкладень. Адже для електрифікації потрібно буде побудувати чотири тягові підстанції, а також провести реконструкцію існуючої біля станції Волноваха. На ділянці також пропонується прокласти компенсовану контактну мережу, яка забезпечить швидкість руху потягів до 160 км/год.
Придніпровській залізниці, у віданні якої знаходиться ділянка від Комиш-Зорі до Запоріжжя, в свою чергу потрібно буде повністю її електрифікувати та зробити чотири двоколійні вставки.
«В даний час вартість електрифікації одного погонного кілометра залізничної колії орієнтовно становить 2,1 млн грн, вартість будівництва 1 км колії - 3,9 млн грн. Згідно прийнятому варіанту, розгорнута довжина колій, які необхідно електрифікувати, становить 200,2 км, а протяжність двоколійних вставок - 12,43 км», - розповів Це́нтрові транспортних стратегій головний інженер Придніпровської залізниці Юрій Тищенко.
Яким же буде економічний ефект від проведення електрифікації та будівництва другої колії? «Збільшення пропускної спроможності ділянок Хлібодарівка-Зачатівська, Зачатівська-Розівка з 19 пар потягів на добу до 117 дозволить знизити оборотність вагонів. Як результат - збільшення обсягу виконуваної вагоном роботи та додатковий заробіток його власникам, а також своєчасна відправка і більш короткий час у дорозі, що є позитивно для вантажовідправника, зниження експлуатаційних витрат і витрат на дизпаливо дозволить знизити собівартість послуг залізниць, однак "Укрзалізниця" навряд чи піде на зниження тарифів на вантажоперевезення, так як вкладені інвестиції потрібно окупити», - каже аналітик Центру транспортних стратегій Дмитро Ягелло.