Транспортный форум

Объявление

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Транспортный форум » Донецкая ЖД » Нераціональне розміщення станцій(з точки зору пасажирського руху)


Нераціональне розміщення станцій(з точки зору пасажирського руху)

Сообщений 1 страница 10 из 89

1

Цю проблему я спостерігаю в основному в Луганській області, хоча є приклади і в Донецькій.
Що я маю на увазі?
Більшість станцій на Донбасі будувалися суто для потреб вантажного руху, при цьому пасажирська функція станцій була вторинною і не бралася до уваги при розміщенні станцій.
Тому багато станцій розміщені просто серед поля, далеко від великих населених пунктів.
Наприклад Світланове. На цій станції зупиняються не тільки дизелі, а й 88-й Луганськ-Київ. За що такі почесті? Подивіться на карту: навколо тільки поля і посадки, і тільки в кількох кілометрах на південь знаходяться окраїни Комишувахи. Зате міста Гірське і Золоте, які прилягають до залізниці, обслуговуються скромним зупиночним пунктом "40-й кілометр".
Тут же поряд станція Шипілове, але вона знаходиться занадто далеко від Горського, в кількох кілометрах, а це вже не пішохідна дистанція.
Далі приклад: Сифонна. Те саме. Смт Донецький охоплюється з.п. Водопровід, для чого станція Сифонна - не зрозуміло.
В Донецькій області такі приклади є в місті Сніжне: станція Мочалинський, біля якої тільки невелике село, через пару кілометрів залізниці проходить через великий масив на півночі Сніжного, але з.п. там нема.
Ще приклад з Луганщини: станція Ізотове, між Довжанською і Сімейкиним-Новим. Нічого, крім посадок, в радіусі 2 км. При тому, що на півночі в кількох км лежить смт. Володарський, залізниця проходить через нього, але з.п. нема. Зустрічна-Донецька,  на північ від Ізотове - та сама ситуація.

Я до чого це все веду, такі баги зменшують ефективність приміського руху(деякі населені пункти біля залізниці погано охоплюються, зате деякі зупинки в полях тільки затримують поїзд). В цей час Донецька залізниця оптимізацією зупиночних пунктів не займається, і взагалі, навіть проблеми такої не бачить.
А що, нафіг думати і напрягатись, краще тупо рубати бабло за вантажні перевезення, користуючись монопольним положенням, а конкурувати з автобусами мізків і бажання нема.

0

2

Що я можу сказати з цього прикладу: станція Світланове знаходиться у півкілометра від селища Привілля (частина смт Комишуваха). Як раз ця станція і обслуговує цей населений пункт. Станція Шепілове знаходиться під шосе Луганськ-Лисичанськ. Пасажиропотік на даній станції майже відсутній, як і на станції Сифонна.

Про дільницю Сімейкіне-нове - Довжанська - ця дільниця підлягається демонтажу.

0

3

А що далеко ходити? Вокзал ст. Донецьк розміщений так, що до нього від центру Донецька важко добиратися. Можна було б зробити приміський вокзал на ст. Донецьк-2 - це був би хоча б центр Донецько-Макіївської агломерації. Звісно, Дж.Юз, С.Мамонтов в першу чергу думали про вантажні перевезення, і їх залізниці до 90-х рр. 19 ст. були приватними. Вантажопотік Єкатерининської залізниці на початку 20 ст. був найбільшим в Російській імперії, а пасажиропотік вже тоді не корелював з вантажопотоком.
Про бабло поки що промовчу.

0

4

Дело в том, что дорога то строилась в то время, когда ни о каких крупных городах и речи не шло. А потом всё так и оставили. Вот и имеем то, что имеем.

0

5

Станція Донецьк-2 теж не в центрі міста розташована, приблизно однакова відстань до центру як від вокзалу (до площі Леніна 15 тролейбусних зупинок), так і від Донецька-2 (до площі Леніна 11 зупинок).  Найбільше підходить для приміських перевезень зал. гілка металургійного заводу, яку планують розібрати та побудувати там автодорогу. Другий варіант - це швидкісний транспорт (метро чи швидкісний трамвай) до вокзалу та приміських станцій Донецьк-2, Рутченкове, Заперевальна, Щеглівка.  Тоді пасажири з області зможуть швидше доїхати до центра Донецька без тягнучок. Чому в Москві зручно користуватися електричками в аеропорти - тому, що вони їдуть до вокзалу, де є станція метро, в обхід перевантажених московських автошляхів.

Отредактировано Nikolas (23-03-2009 20:09:37)

0

6

Nikolas написал(а):

Станція Донецьк-2 теж не в центрі міста розташована, приблизно однакова відстань до центру як від вокзалу (до площі Леніна 15 тролейбусних зупинок), так і від Донецька-2 (до площі Леніна 11 зупинок)

Ні, що не кажіть, але якщо взяти разом Донецьк і Макіївку як одне місто(як воно дефакто і є), то Донецьк-2 набагато ближче розташований до центра ваги цього міста, аніж ст. Донецьк.

Я мрію, щоб Донецьк-2 став станцією стикування: від Ясинуватої електрифікувати постійним струмом, від Іловайська - змінним.
Побудувати дві групи тупикових платформ: північну і південну. На північ електрички будуть іти на Красноармійськ-Чаплине, Фенольну-Слов"янськ(якщо побудувати поворот в обхід Ясинуватої, щоб не перевантажувати її), Микитівку і Дебальцеве(--""--). На південь підуть прямі електрички до Амвросіївки і Каракуби(якщо електрифікувати до Сніжного - то і до Соф"їно-Бродської), РА до Нового Світу і Макіївки-Вантажної, ЕПК до Ростова.
Більше того, можна буде пустити через Донецьк-2 деякі поїзди, що зараз ідуть в обхід Донецька: Київ - Адлер, Київ - Кисловодськ, Львів - Адлер, а також зробити Донецьк-2 кінцевою для власне-донецьких поїздів(Донецьк-Київ, Москва, Одеса, ...). Ті з них, що будуть іти на Волноваху, можна за умови відновлення повороту від Широкого на Караванну одразу пускати під тепловозом через Караванну і далі на Волноваху - Комиш-Зорю. Щодо цього я ще не впевнений, треба обдумати.
А електрички на Маріуполь і дизелі на Рою можна пускати як і раніше на Ясинувату(тут до речі можна зробити зупиночний пункт на Текстильнику, недалеко від моста, там де гілки на Долю і Красногорівку ідуть паралельно на відстані 100м).

0

7

Mikolalex написал(а):

якщо електрифікувати до Сніжного - то і до Соф"їно-Бродської

Тут електрифікувати немає сенсу. Грузопотік, так само як і пасажиропотіз зовсім малий. Потреби у цьому нема.

Так проект нормальний, але циз, звичайно, займатись ніхто не буде. Да й сенсу зараз нема. Адже Ясинувата та Донецьк справляються з ситуацією без проблем.

0

8

Цокур Владимир написал(а):

Тут електрифікувати немає сенсу. Грузопотік, так само як і пасажиропотіз зовсім малий. Потреби у цьому нема.

Не згоден. Шахтарськ-Торез-Сніжне - велика агломерація, яка разом потягне на 200-250 тис. населення. Зв"язок цієї агломерації з Донецьком зараз підтримується величезною кількістю маршруток(і автобусів).
Те, що зараз, внаслідок поганого осблуговування як шляхів, так і рухомого складу, пасажиропотік на залізниці мізерний, ні про що не каже.
Правда, залізниця сильно програє, т. як іде більш покрученим шляхом, на добрих 20км довше, зате маршрутки програють, проїжджаючи 20 км через Макіївку.

А якщо повернутися до теми, то перенесення вокзалу на Донецьк-2 я запропонував не для розвантаження Ясинуватої і Донецька, які справді зараз слабозавантажені в порівнянні з радянськими часами, а для більшої зручності пасажирів.

Отредактировано Mikolalex (24-03-2009 00:49:12)

0

9

І окремо хочу відзначити таку фантастично неефективну(з тчоки зору приміського руху) лінію як Попасна-Дебальцеве.
Звісно, її будівничих можна зрозуміти, адже метою залізниці було якнайкраще охоплення промисловості, а не малочисельних тоді робітничих селищ.
Тепер, коли на їх місці великі міста, здавалось би, лінія, що проходить через велику агломерацію, повинна була б стати потужною артерією місцевих пасажирських перевезень, але чомусь так не є, і не тільки через загальний занепад залізниць в 90-х роках.
Для пасажирського руху ця лінія є фантастично нераціональною. Так, вона начебто проходить через Золоте, Кіровськ, Первомайськ, Теплогірськ, Алмазну(звідки в Стаханов ходять міські маршрутки(колись тролейбуси, трамваї...)), але якщо придивитись, лінія малопридатна не тільки для поїздок всередині агломерації, а й до сусідніх міст - Попасної, Дебальцева і.т.д.
Звідки я це взяв?
Подивіться, всі згадані станції(Голубівка, Первомайськ, Теплогірськ, Стаханов) знаходяться на окраїнах однойменних міст(для Голубівки - Кіровськ). Звичайно, подекуди до них можна добратися міським транспортом, і якщо наприклад людині потрібно їхати в Москву, то вона собі може дозволити взяти навіть таксі і доїхати до вокзалу, все логічно.
Але чи буде вона це робити, якщо їде на невеликі дистанції?
Подивіться, основні житлові масиви згаданих міст знаходяться далеко від залізничних вокзалів, натомість міжміські автобусні магістралі проходять якраз і через центри, і через житлові масиви.  Те, за що ми ганимо маршрутки - часті зупинки біля кожного стовпа - приносить більшості пасажирів користь.
На маленьких відстанях такі дрібниці, як відстань від будинку до автобусної зупинки і зал. вокзалу грає велику роль.
Тобто постає альтернатива: їхати чимось на залізничний вокзал, потім залізницею в кінцевий пункт, і якщо це не Попасна чи Дебальцеве, то ще раз їхати міським транспортом, чи просто сісти на найближчій автобусній зупинці на автобус і встати якнайближче до цільової точки ;)
Розберемо на прикладі.
Нехай у нас є список міст: Попасна, Золоте, Кіровськ, Первомайськ, Теплогірськ, Стаханов.
Назвіть мені два міста, між якими зручніше було б проїхати залізницею, аніж автобусом, якщо мова йде про жителя района, віддаленого від вокзалу(а, як я вже зазначав, у всіх містах Стахановської агломерації вокзали віддалені від основних житлових масивів).
Та нема такої пари.
Ось і виходить, що залізницею ефективно охоплюються лише ті, хто живуть на пішохідній відстані від вокзалу.
Селище Мар"ївка, трохи приватної забудови на окраїні Кіровська, Теплогірська і Первомайська і місто Алмазна, в якому аж 10 тис. жителів.

З першого погляду здається, що я видумав проблему з нічого, адже у більшості міст залізничні вокзали знаходяться далеко від житлових масивів.
Це так, але в такому разі вони не використовуються для коротких поїздок.
Приклад: Слов"янськ, Краматорськ.
Ви поїдете зі Слов"янська в Донецьк електричкою, але навряд чи ви поїдете в Краматорськ на елі, хіба що ви живете у Слов"янську біля вокзалу і вам треба в Краматорськ в Старе місто.
І таких прикладів багато: Макіївка - Харцизьк, Димитров - Красноармійськ, Сніжне - Торез, Краснодон-Свердловськ.

Чому ж я так виділив приклад зі Стахановською агломерацією?
Саме тому, що це приклад великої агломерації, а не поодинокого міста, у якої є великі внутрішні пасажиропотоки, які через незручне трасування залізниці не можуть нею обслуговуватися, а пасажиропотоки поза агломерацію відносно незначні(Попасна і Дебальцеве).

Отредактировано Mikolalex (24-03-2009 01:42:02)

0

10

Ну ж.д. и не была на этом участке приспособлена под городское сообщение. Именно под пригородное, местное и дальнее. А сейчас развивать ж.д. сообщение никто и подавно не будет. Это ж нищая Украина. А Донбасс, как сирота. Всё лучшее кому угодно только не на Дон.ж.д. Только здесь всё смокращают, всё разбирают в больших масштабах. На Льв.ж.д. особо ничего не разбирают.

0


Вы здесь » Транспортный форум » Донецкая ЖД » Нераціональне розміщення станцій(з точки зору пасажирського руху)