Укрзалізниця продовжує електрифікацію магістралей
У межах впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів та розділення вантажного і пасажирського руху поїздів Укрзалізниця продовжує виконувати комплекс робіт з електрифікації магістралей .
У 2009 році Укрзалізниця провела електрифікацію дільниці Полтава Південна—Мала Перещепинська довжиною 24 км. Окрім того, на електрифікованій дільниці Полтава—Люботин завершена реконструкція стаціонарної тягової підстанції «Майская» постійного струму.
Н а початку 2010 року завершено будівництво та введено в дію нову сучасну тягову підстанцію змінного струму станції Новоград-Волинський. Це дало змогу підвищити надійність електропостачання та збільшити пропускну спроможність для вантажних та пасажирських поїздів на дільниці Коростень—Новоград—Волинський—Шепетівка.
Цьогоріч заплановано почати проектні роботи для розмежування вантажного та пасажирського руху на напрямку Фастів—Житомир—Новоград–Волинський. Також, передбачено завершення робіт та введення в експлуатацію дільниці Конотоп—Ворожба (довжиною 75 км), що в майбутньому дозволить рухатись на електротязі з Конотопа до Люботина та далі на Захід і Південь.
У 2010–2011 році планується завершити електрифікацію дільниці Полтава – Кременчук довжиною 119 км і парків станції Кременчук, що дасть можливість здійснювати рух поїздів з Харкова до портів Чорного моря повністю на електротязі.
В умовах постійного зростання цін на нафтопродукти та значної зовнішньоекономічної залежності України від постачальників нафтопродуктів електрифікація залізниць є актуальною для загального підвищення енергетичної ефективності, енергозбереження, зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище та забезпечення високих соціальних стандартів транспортних послуг.
Довідка
Загальна експлуатаційна довжина електрифікованих колій залізниць України становить 9752 км , що складає 44,3% від всієї довжини головних колій Укрзалізниці. На думку міжнародних експертів, оптимальним, для країн з розвинутою залізничною інфраструктурою є електрифікація 50-60% залізничних мереж країни з виконанням ними 90% загального обсягу перевезень. На такі обсяги Укрзалізниця повинна вийти в результаті виконання затвердженої керівництвом Укрзалізниці програми електрифікації залізниць до 2020 року.