Результатом зустрічі делегацій Укрзалізниці та ВАТ «РЖД», яка пройшла 22 квітня у м. Києві, стало підписання Меморандуму між ВАТ «РЖД» та Державною адміністрацією залізничного транспорту України про організацію прискореного руху пасажирських поїздів на напрямках Москва-Київ, Москва-Крим.
Крім того, у документі була зазначена низка актуальних питань для залізничних адміністрацій обох країн. Зокрема, сторони домовилися про проведення узгоджених заходів з розподілу пасажирського та вантажного рухів. За словами генерального директора Укрзалізниці Михайла Костюка, у процесі розмежування пасажирських та вантажних транспортних коридорів особливо важливим є те, щоб транспортні коридори України та Росії були гармонійними. «Сьогодні ми говоримо про реалізацію великої програми, коли на території «простору 1520» (ширина залізничної колії) наші країни виступають єдиною бізнес - системою. Транспортне законодавство, усі документи, а саме: технічні умови, інструкції, правила та системи управління мають розроблятися спільними зусиллями та бути гармоні й ними для обох залізних систем», — зауважив Михайло Костюк.
Також сторони досягли згоди у питанні з розвитку пасажирського напрямку Москва–Бєлгород-Харків-Іловайськ-Ростов-Адлер. Керівник делегації російських залізничників старший віце-пре зидент ВАТ «РЖД» Валентин Гапанович розповів: «Чим це важливо для нас – якщо ми поїдемо не через Воронеж, а іншим ходом, через Харків, то ми доїдемо за 20 годин, а не за 28, як зараз. Звичайно для цього потрібно розвивати інфраструктуру. Але цей проект і для України буде ефективним додатковими поїздами, додатковими фінансовими надходженнями за проїзд російських поїздів та створенням нових робочих місць для обслуговування інфраструктури».
Учасники зустрічі також визнали необхідним прагнути до організації прикордонного та митного контролю в прискорених поїздах без зупинок. За словами Валентина Гапановича, слід максимально спростити та прискорити процедуру проходження кордонів, для чого відповідні заходи мають розглядатися на урядовому рівні. «Як приклад — досвід взаємодії Росії з Фінляндією, коли митні та прикордонні процедури проходять у поїзді під час руху. Сподіваюся, що уряди України та Росії найближчим часом візьмуться за це питання», — зауважив Валентин Гапанович.
Окремим питанням під час зустрічі стало будівництво залізничного рухомого складу. За словами генерального директора Укрзалізниці , крім того, щоб створювати конкурентну техніку, має бути можливість уніфікувати її чи то в Росії, чи то в Україні. «Немає ніякого сенсу двом ідентичним залізничним системам створювати один і той самий тип рухомого складу. Сьогодні ми говоримо про те, що якщо Україна створює якісний вантажний рухомий склад, то він буде використовуватися і в Росії, а Україна зацікавлена у пасажирських двосистемних поїздах, що розробляються в Росії», — зазначив Михайло Костюк.
Прес-центр
(044) 465-24-28, 465-21-76, 465-21-72
е-mail: ргеsscenter@uz.gov.ua