Я виконую свою місію і не включаюся у конфлікти, – Войцех Балчун
У ході прес-конференції 2 лютого голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун спростував недостовірну інформацію про роботу галузі, яка останнім часом масово з’являлася у ЗМІ. Презентацію «Укрзалізниця без ярликів» можна переглянути тут.
Очільник публічного акціонерного товариства зауважив, що попри виклики та масовані піар-атаки сконцентрований на роботі та удосконаленні роботи Укрзалізниці як однієї із найбільших у Європі. «Я працюю і виконую свою роботу, не вступаю у персональні стосунки, не включаюся у конфлікти. Важко працювати в таких екстремальних умовах, але ми працюємо. Розпочаті усі процеси, щоб у перспективі зробити Укрзалізницю холдинговою компанією», – зазначив голова правління ПАТ «Укрзалізниця».
За його словами, залізничні реформи найтяжчі. Для них необхідно створити умови. «Укрзалізниця – барометр змін. Якщо в країні створені умови для реформи залізниці, то це означає, що створюються умови для реформи країни в цілому. Наша мета, щоб реформа Укрзалізниці проходила структурованим шляхом. Це важка робота, подолання викликів, але ми хочемо показати, що Укрзалізниця має право стати міжнародним оператором», – зауважив Войцех Балчун.
Він наголосив, що попри різні акції, провокації, саботаж, маніпуляції, багато людей помітили, що Укрзалізниця почала змінюватися, але кардинальні зміни вимагають часу. «Корпоратизація компанії відбувається. Іноді ми зустрічаємося з некомпетентністю працівників, іноді – зі страхом змін, але ідемо вперед. Створена пасажирська компанія. Будуть передані з регіональних філій активи, що стосуються пасажирського господарства, в тому числі депо. Її робота формуватиметься у два етапи: з квітня та червня. Також вирішили створити UZ Cargo, UZ Cargo International та свого експедитора UZ Forwarding. Закінчуємо готувати стратегію ПАТ «Укрзалізниця», що буде представлена наприкінці березня», – розповів очільник галузі.
Він спростував твердження, що отриманий прибуток компанії за підсумками 2016 року в понад 300 млн грн – це результат лише індексації тарифів, а не реформаторських дій. «Насправді – це не результат лише від індексації тарифів, адже значно зросли і витрати компанії: збільшилася ціна продукції, яку споживає галузь – це електроенергія, металопродукція та інше, відбулася інфляція. Ми підвищили зарплату працівникам та зменшили кредитний портфель компанії, а також субсидуємо збиткові пасажирські перевезення. Окрім того, збільшили фінансування на ремонт більшої кількості пасажирських і вантажних вагонів, ніж планувалося, побудували новий пасажирський і вантажний рухомий склад. Плани на 2017 – ще масштабніші. Ми збільшили інвестиції в рухомий склад та інфраструктуру у 2,5 рази до понад 27 млрд грн», – підкреслив Войцех Балчун.