28.10.2016
Укрзалізниця готує стратегію оновлення локомотивного парку до 2025 року
Уже в листопаді фахівці ПАТ «Укрзалізниця» запропонують на розгляд правління компанії стратегію оновлення тягового рухомого складу Укрзалізниці до 2025 року. Про це 27 жовтня 2016 року під час розширеного засідання науково-технічної ради Укрзалізниці, присвяченого питанню оновлення локомотивного парку ПАТ «Укрзалізниця», повідомив член правління компанії Іренеуш Василевський. Засідання пройшло під головуванням директора з інженерно-технічного забезпечення ПАТ "Укрзалізниця" Володимира Крота. У нараді взяли участь представники галузевих підприємств, вітчизняні та іноземні виробники. Вони презентували Укрзалізниці свої можливості щодо виготовлення та модернізації залізничного рухомого складу.
За словами Іренеуша Василевського, для підготовки стратегії оновлення рухомого складу, в якій будуть відображені реальні потреби галузі в тяговому рухомому складі на наступні роки, нині необхідно зібрати максимальний спектр пропозицій від виробників цієї продукції та обговорити з ними технічні параметри рухомого складу, оптимального для українських магістралей. Саме тому Укрзалізниця сьогодні запрошує до співпраці представників галузевих підприємств, а також представників цілої низки вітчизняних та іноземних компаній, що здійснюють ремонт, модернізацію та будівництво залізничної техніки.
Фахівці Укрзалізниці зазначають, що нині спостерігається тенденція до збільшення обсягів перевезень залізничним транспортом, і прогнозують, що до 2025 року значно зросте потреба в локомотивному парку, зокрема, задіяного у перевезенні вантажів. Саме тому необхідно вже сьогодні визначити, який рухомий склад можна відремонтувати, який – потрібно модернізувати, а також визначити потреби у придбанні нових сучасних локомотивів, які відповідають вимогам надійності та безпеки руху.
Так, за підрахунками Укрзалізниці, потреба в парку магістральних вантажних, магістральних пасажирських та маневрових локомотивів на 2017 рік складає 2492 одиниці, тоді як на 2025 рік ці потреби зростуть орієнтовно на 16 % і складатимуть 2881 одиницю.
Зокрема, в Укрзалізниці підрахували, що до 2025 року орієнтовна потреба в придбанні нових магістральних тепловозів складає приблизно 90 одиниць, а нових локомотивів – близько 460 одиниць. Зокрема, галузі потрібно близько 230 одиниць вантажних електровозів постійного струму, 160 вантажних електровозів змінного струму, 20 електровозів подвійного живлення для пасажирських перевезень та 50 вантажних електровозів подвійного живлення.
Оновлення тягового рухомого складу дозволить Укрзалізниці, зокрема, збільшити продуктивність локомотивів, зменшити собівартість перевезень та витрати електроенергії, збільшити міжремонтні періоди та зменшити витрати на виконання ремонтів, а також збільшити швидкість руху пасажирських поїздів за рахунок скорочення зупинок, перш за все при використанні двосистемних пасажирських локомотивів