У 2017 році Укрзалізниця планує придбати 50 пасажирських вагонів та ще 200 капітально відремонтувати, – Сергій Михальчук
Плани ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік щодо оновлення рухомого складу, покращення сервісу в українських поїздах, зменшення збитковості пасажирських перевезень та співпраця з місцевими органами в приміському сполученні - про ці та інші аспекти роботи ПАТ «Укрзалізниця» розповів член правління компанії Сергій Михальчук під час круглого столу в Інституті Горшеніна, присвяченому діяльності національного перевізника.
Пріоритетним завданням для Укрзалізниці є оновлення рухомого складу, тому в галузі планують купувати нові вагони та ремонтувати ті, що вже експлуатуються. «Якщо за останні 25 років було придбано лише 500 пасажирських вагонів, то на 2017 рік заплановано придбати 50 пасажирських вагонів та 200 капітально відремонтувати», - повідомив Сергій Михальчук. Також у минулому році Укрзалізниця відремонтувала 570 вагонів. За словами члена правління, у найгіршому стані наразі перебувають купейні вагони, тому найбільша увага цьогоріч буде приділена ремонту саме цього виду пасажирських вагонів.
Парк вагонів зменшується, але й за таких умов Укрзалізниці вдається збільшувати кількість перевезень пасажирів, насамперед завдяки запровадженню ефективного підходу до організації пасажирських перевезень. Так, зараз поїзди стоять між рейсами не більше 3 годин, а раніше – близько 7 годин, тобто рухомий склад максимально залучений до перевезень, іноді поїзд робить три рейси впродовж доби. Саме завдяки такому підходу під час зимових свят було призначено 49 додаткових поїздів.
«У минулому році Укрзалізниця не відмінила жодного поїзда. Навпаки, ми дослухаємося до побажань наших пасажирів і призначаємо нові поїзди. Ми працюємо зі скаргами, не залишаємо без уваги жодне звернення, враховуємо побажання, реагуємо», - наголосив Сергій Михальчук.
За його словами, залізничний рухомий склад наразі експлуатується застарілий, тому й трапляються випадки неякісного обслуговування громадян, зокрема, пов’язаних із недотриманням належного температурного режиму у вагонах узимку. Також Сергій Михальчук зазначив, що в Укрзалізниці було ретельно розглянуто випадки потрапляння снігу у вагони під час рейсу. По одному з них, наприклад, було звільнено з роботи майстра та начальника вагонного депо, які випустили непідготовлений вагон у рейс.
Запроваджуючи нові підходи до організації пасажирських перевезень, Укрзалізниця продовжує також розширювати сервіс і пропонує нові послуги пасажирам. Наприклад, найбільш вибагливі пасажири можуть замовити вагони-салони. «Ми їх не будували, не проектували, це вагони, які раніше були на залізницях, і тепер ними можуть користуватися платоспроможні пасажири», - повідомив Сергій Михальчук.
Водночас, за його словами, пасажирські перевезення залишаються збитковими, і сьогодні Укрзалізниці доводиться розв’язувати проблеми з розрахунками за пільгові пасажирські перевезення. «У результаті посилення роботи з міською владою у 2016 році Укрзалізниці було компенсовано близько 11% за пільгові приміські перевезення, це менше 50 млн грн. Тоді як до проведення цієї роботи рівень компенсації за пільгові перевезення складав лише 4%», - сказав Сергій Михальчук.
Директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев наголосив, що впродовж останніх двох років не відбувалося індексації тарифів на пасажирські перевезення. Водночас за цей час вартість електроенергії зросла на 52% , рівень інфляції – на 61%, а індекс цін виробників продукції, яку споживає галузь – на 70 %. Це також вплине на те, що в 2017 році збитки від пасажирських перевезень, за прогнозами, зростуть на 0,7 млрд грн. «Не можна залишати без вирішення на державному рівні питання відшкодування збитків перевізнику за перевезення пасажирів. Варіантом вирішення цього питання може бути дотування з держбюджету, а також збільшення обсягів фінансування з місцевих бюджетів», - зазначив Андрій Рязанцев.
Також член правління ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Михальчук повідомив, що наразі в приміському сполученні на регіональних філіях «Львівська залізниця» та «Південно-Західна залізниця» успішно діє пілотний проект з уникнення випадків безквиткового проїзду пасажирів, із залученням воєнізованої охорони та камер спостереження. Під час реалізації проекту дохідність перевезень на цих залізницях зросла вдвічі.