16.03.2017
ПАТ «Укрзалізниця» вважає претензії КВБЗ до конкурсу придбання дизель-поїздів безпідставними
ПАТ «Укрзалізниця» вважає безпідставними звинувачення Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ) в упередженості при складанні умов конкурсу на закупівлю 6 дизель-поїздів. Умови тендеру складені відповідно до потреб галузі, а терміни виготовлення та поставки дизель-поїздів є реальними для виробників такого залізничного рухомого складу.
ПАТ «Укрзалізниця» сподівається завдяки тендеру знайти виробника, який побудує для українських пасажирів комфортні та сучасні поїзди. Товариство відкрите для співпраці з будь-яким виробником, який запропонує прийнятну ціну та якість.
Як зазначив директор з пасажирських перевезень та сервісу ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Романків, звинувачення заводу безпідставні: «Ціна, за якою ми плануємо придбати дизель-поїзди, визначена фінансовим планом ПАТ «Укрзалізниця» і є справедливою для зазначеного рухомого складу. Наша мета як господарників – інвестувати кошти максимально ефективно, тим більше в умовах їх дефіциту». Очікувана вартість закупівлі одного дизель-поїзда (177 млн грн з ПДВ) перевищує в 1,61 разу попередню вартість закупівлі 2015 року. І вона визначена за пропозиціями вітчизняного виробника наприкінці 2016 року. При цьому вже в лютому 2017 року вітчизняний виробник запропонував збільшити заявлену очікувану вартість закупівлі у 1,2 разу.
Звинувачення, що начебто технічні вимоги прописані з метою недопущення до конкурсу КВБЗ, викликають здивування. «Технічні вимоги універсальні та враховують сучасні тенденції для забезпечення комфортного проїзду пасажирів. Укрзалізниця бере до уваги зауваження та пропозиції учасників торгів, але не буде йти на поступки, коли йдеться про комфорт пасажирів та економічну доцільність закупівлі. Також компанія не буде прописувати тендерну документацію під одного виробника», – повідомив Ігор Романків.
Також не відповідають дійсності заяви Крюківського заводу про те, що до виробленого ним дизель-поїзда ДПКр-2 за час експлуатації не було претензій технічного характеру. Регіональна філія «Львівська залізниця» вже склала 24 акти-рекламації щодо якості виготовлення дизель-поїзда. Зокрема, у залізничників є претензій до якості дизельного двигуна, систем електроніки, автогальмівного обладнання тощо. А пасажири скаржаться на незручні місця для сидіння та малу відстань між рядами крісел.
ПАТ «Укрзалізниця» закликає Крюківський вагонобудівний завод не поширювати провокаційну та викривлену інформацію, а натомість розвивати свої потужності, удосконалюватися й перемагати на конкурсах завдяки якості своєї продукції та збалансованій ціновій політиці.
Довідка
Керівництво Укрзалізниці свідоме того, що більшість приміських поїздів застаріло, тому у фінансовому плані на 2017 рік передбачені кошти на придбання шести нових дизель-поїздів.
Конкурс на їх придбання в трьохвагонному складі ПАТ «Укрзалізниця» оголосила 7 березня та приймає пропозиції від виробників до 31 березня. Очікувана вартість закупівлі – 1 млрд 62 млн грн, або 177 млн грн за поїзд.