http://uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/448282/
13.04.2017
Реформи, які запровадив Войцех Балчун, – оптимізували використання наявного парку вагонів – транспортний експерт Олександр Кава
Транспортний експерт Олександр Кава, коментуючи під час інтерв’ю радіо «Свобода» ситуацію в сфері залізничних пасажирських перевезень, позитивно оцінив роботу керівника ПАТ «Укрзалізниця» Войцеха Балчуна, зокрема, щодо оптимального використання наявного парку рухомого складу та наголосив на необхідності виділення регулярних державних дотацій на оновлення пасажирських вагонів.
«Реформи, які запровадив новий керівник «Укрзалізниці», польський бізнес-менеджер Войцех Бальчун, оптимізували використання вже наявного технічного парку, але без закупівель нових вагонів ситуацію кардинально не змінити», - зазначив Олександр Кава.
За його словами, нині за рахунок Укрзалізниці уряд фактично дотує цілі галузі великого бізнесу: металургію, сільське господарство та інші. Загальна сума – 30 мільярдів гривень щороку, а це 36 тисяч нових вантажних, або тисяча пасажирських вагонів. За ці гроші, за підрахунками експерта, за 4 роки можна було б обновити парк пасажирських потягів, а ще за 3 – приміських поїздів.
При цьому Олександр Кава зазначає, що тарифи, які діють наразі в пасажирських і, зокрема, в приміських перевезеннях, не дозволяють галузі навіть покрити їх собівартість. «На сьогодні тарифи приміських перевезень покривають собівартість лише на 8-15%, а на маршрутах дальнього сполучення – до третини».
Також експерт наголошує, що відповідно до закону «Про залізничний транспорт», держава має виділяти кошти на закупівлю нових приміських поїздів. Така практика, за його словами, діє в європейських країнах. «В Євросоюзі кожного року на залізницю виділяють з бюджетів країн-членів до 75 мільярдів євро. Ці гроші йдуть і на покриття збиткових пасажирських перевезень, і на закупівлю нового рухомого складу, і на утримання та розвиток інфраструктури», – наголосив Кава.