https://info.uz.ua/articles/na-400-sidy … 80-kvitkiv
Медіацентр "Магістраль"
ПАТ "Укрзалізниця"
ЗАЛІЗНИЧНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛНа 400 сидячих місць в електричці Львів—Здолбунів було оформлено лише 180 квитків
17 серпня 2018, 11:48
Залізничники занепокоєні випадками блокування сторонніми особами залізничних шляхів, що класифікуються як несанкціоноване втручання в роботу залізничного транспорту і завдають шкоди не лише стабільній роботі магістралі, а й становлять серйозну загрозу для безпеки руху поїздів, життя та здоров’я пасажирів.
Такий випадок було зафіксовано вчора, 16 серпня цього року, на станції Підзамче Львівської залізниці. О 18.25 група сторонніх осіб вийшла на колію та заблокувала рух приміського поїзда № 6096 сполученням Львів—Здолбунів. Причину блокування громадяни аргументували відсутністю достатньої кількості місць у рухомому складі.
Про ціни та рішення
Щоб запобігти надзвичайній ситуації, до якої могло призвести блокування головних колій, якими за графіком через цю дільницю курсують інші пасажирські та вантажні поїзди, залізничникам довелося терміново вишукувати резервний рухомий склад. У підсумку всім пасажирам запропонували додаткові місця в іншому електропоїзді, призупинивши його санітарно-технічну підготовку до ранкового рейсу на Золочів.
Зі станції Підзамче поїзди почергово вирушили в напрямку Здолбунова. О 19.45 рух поїздів на дільниці було розблоковано, проте втручання сторонніх осіб у роботу залізниці призвело до затримки низки інших, у тому числі приміських та пасажирських поїздів. Аналізуючи ситуацію, залізничники змушені констатувати, що приміське залізничне сполучення залишилося єдиним дешевим і надійним видом транспорту для всіх, у тому числі пільгових категорій пасажирів.
Зокрема, рішення багатьох державних та місцевих органів самоврядування про скасування пільгового проїзду в автотранспорті для окремих категорій пасажирів та суттєва різниця вартості проїзду призвели до масового одномоментного переорієнтування пасажиропотоку з автомобільного на залізничний транспорт. Для порівняння, вартість проїзду електропоїздом від Львова до Красного становить 16 грн, тоді як подорож автобусом буде майже втричі дорожчою. Квиток на поїзд зі Львова до Здолбунова коштує 40 грн, тоді як пряме автобусне сполучення між цими містами відсутнє, тож пасажирам довелося б робити пересадку в Рівному та загалом викласти за подорож приблизно 270 грн.
Третина місць — пільгові
Навіть попри те, що залізниця нині володіє обмеженими ресурсами для задоволення підвищеного попиту громадян на перевезення в приміському сполученні, варто зазначити, що на запропоновані 400 сидячих місць в електропоїзді Львів—Здолбунів, який пікетувальники заблокували на станції Підзамче, у касах вокзалів станцій Львів і Підзамче та провідниками електропоїзда було оформлено лише 180 квитків, майже третина з них — пільгові. Тож, відповідно до зафіксованих даних, цей поїзд мав би курсувати напівпорожнім, хоча насправді виявився переповненим.
Попри складну матеріально-технічну ситуацію в господарстві приміських пасажирських перевезень залізниця продовжує виконувати важливу соціальну функцію, забезпечуючи перевезення пасажирів у приміському сполученні. Проте станом на сьогодні фактично вичерпано ресурси, які б дозволяли залізниці самостійно витримувати це навантаження в умовах старіння рухомого складу, зростання цін на енергоносії, запчастини, хронічного недоотримання компенсацій за перевезення пільговиків та інше.
Потрібна співпраця
Шукаючи порозуміння та закликаючи до співпраці у вирішенні цієї проблеми всі зацікавлені сторони, зокрема органи державної влади та місцевого самоврядування, залізниця продовжує власними силами та коштом планомірно оновлювати приміський рухомий склад. Торік на ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод» виконано капітальний ремонт двох електропоїздів, нещодавно із заводу повернувся ще один капітально відновлений та модернізований поїзд. До кінця цього року в заводських умовах буде відремонтовано ще один склад. Подальший ремонт та введення в експлуатацію оновлених поїздів, а також закупівлю нового рухомого складу залізничники розглядають як один зі шляхів виходу зі складного становища, пов’язаного, зокрема, із вимушеним курсуванням певної кількості електропоїздів у чотиривагонному складі. Насамперед це дасть змогу збільшити кількість вагонів у приміському сполученні та сформувати підмінні приміські потяги, що дозволить відставляти інші електропоїзди на ремонт без зняття вагонів із графіка.