ЗАЛІЗНИЧНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ
Медіацентр
"Магістраль"
АТ "Укрзалізниця"
Kyiv Boryspil Express: технічне обслуговування щодня
Після двох прикрих випадків, коли на старті нового для України маршруту до Міжнародного аеропорту «Бориспіль» вийшли з ладу моноблоки Pesa-620М, інцидент більше не повторювався. Наразі новий поїзд виконує графік на 96,6 %, що є високим показником порівняно з аналогічними світовими практиками. Як по-європейськи обслуговують рухомий склад польського виробника, читайте далі.
ТО обов’язкове
Кожен з п’яти рейкових автобусів Pesa, що експлуатуються на маршруті станція Київ-Пасажирський—аеропорт «Бориспіль», один раз на добу обов’язково заїжджає на ТО-2 (технічне обслуговування 2 рівня) до структурного підрозділу «Локомотивне депо Київ-Пасажирський» регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця».
— Ми робимо два ТО-2 вдень і два вночі, — розповідає заступник начальника депо з експлуатації Олег Гушель. — Перевіряється охолоджувальна рідина в системі кондиціювання на предмет якісного дотримання комфортних кліматичних умов для пасажирів, яка працює на обігрів і вентиляцію салону, рівень і якість мастила в двигуні. Усуваються інші дрібні недоліки. На цю роботу щодня відведено 4 год.
Начальник депо Андрій Протанський додає: «На лінії постійно перебувають чотири експреси, а п’ятий Pesa — на технічному обслуговуванні в депо. Від початку експлуатації на маршруті усі п’ять рейкових автобусів уже «набігали» на ТО-3. При цьому виді ремонту виконується збільшений обсяг робіт, що передбачає усунення недоліків, які виникли в процесі експлуатації. Відповідно на ТО-3 відведено 8 год».
Ремонт в обсязі ТО-3 обов’язково здійснюється один раз на місяць або після 800 мотогодин експлуатації. Після 1600 мотогодин уже міняються паливні фільтри, а після 4000 — мастило гідропередачі. Також перевіряється водяна помпа. Усі потрібні для ремонту й профілактичних робіт складові є в наявності й у достатній кількості.
Варто зазначити, що всі ТО експресів Pesa проводять представники фірми виробника під контролем працівників депо. Виконані роботи приймають керівники депо.
Цех з обслуговування рейкових експресів обладнаний так, що ремонтники цілодобово можуть проводити ТО-2 й ТО-3 у теплому приміщенні зі зручними сучасними стендами, з додатковим освітленням та спеціальним інструментом.
Активну допомогу київським майстрам надають колеги. До депо прибули інструктори з регіональної філії «Південна залізниця», які раніше експлуатували цей рухомий склад і накопичили значний досвід. До речі, для того щоб керувати новими машинами, довелося провести перепідготовку машиністів, які до цього водили лише електровози. Так, 16 співробітників депо вирушили до технічної школи у Лубнах (Південна залізниця), яка готує відповідних фахівців. Спеціальну підготовку пройшли і помічники машиністів.
Новий стандарт ремонтного цеху
Перед тим, як прийняти до обслуговування рейкові автобуси, в підрозділі забезпечили належні умови для якісного виконання всіх робіт. У віяловій частині депо для цієї мети виділено дві колії, призначені винятково для нового рухомого складу. Приміщення, де проводяться роботи, було ретельно відремонтоване, й тепер воно виглядає як депо в європейських країнах.
Виробниче приміщення з першого ж погляду справило приємне враження своєю чистотою та охайністю. Світла фарба на стінах, а також величезне вікно під дахом дають змогу максимально ефективно використовувати денне освітлення. Втім, якщо його не вистачає, на допомогу приходять потужні світлодіодні світильники, встановлені на стінах.
Аби забезпечити захист техніки та зменшити втрати тепла, у цеху встановлено нові автоматичні ворота. Завдяки цьому робітники мають змогу працювати при достатньо комфортній температурі.
Подбали і про створення сучасних робочих місць. Слюсарі отримали новенькі верстати. У їхніх особистих шухлядах (кожна з яких має персональний ключ) дбайливо складені щойно придбані комплекти ручних інструментів, які допоможуть якісно виконувати всі поставлені завдання
Необхідні при технічному обслуговуванні слюсарні роботи тепер виконуються на новеньких верстатах — токарному і свердлильному, які за своїм зовнішнім виглядом різко відрізняються від радянського обладнання, яке поки що становить більшість верстатного парку в українських депо.
Проведення складних і точних робіт із ремонту та обслуговування рухомого складу, звичайно, потребує спеціальної техніки. Саме тому придбані й монтуються домкрати німецького виробництва, які дають можливість піднімати рейкові автобуси. Також закуплена миюча машина високого тиску, з допомогою якої видаляються забруднення на корпусі рейкового автобуса навіть у найменш доступних місцях.
Ще одна новинка, яка проходить випробування у депо, — нещодавно створені моделі спецодягу. Розробники мали спроектувати їх таким чином, аби ті мали естетичний зовнішній вигляд і при цьому максимально відповідали специфіці робіт залізничників. Сьогодні працівники, які обслуговують бориспільські експреси, випробовують зразки нових робочих костюмів.
До слова, умови, що створені на дільниці обслуговування рейкових автобусів, не є винятковими. Сьогодні подібні ремонти та переобладнання проводяться і в інших виробничих приміщеннях локомотивного депо Київ-Пасажирський. Аби продемонструвати, як тривають ці підготовчі роботи, начальник депо провів кореспондента до сусіднього приміщення. Виявилося, що там також вже проведено ремонт, встановлено нові ворота, робітники отримали нові верстати й інструменти. Тож навіть старенькі електровози нині обслуговуються в умовах, що забезпечують високу культуру виробництва.
Про рекорди та перспективи
Виробник передбачив у моновагоні Pesa 81 сидяче місце. Стоячих пасажирів можна перевозити із розрахунку чотири особи на 1 м². За добу відбувається 27 рейсів і перевозиться 1,5—2 тис. пасажирів. Поїздка триває лише 38 хв. За час дії нового маршруту експресом скористалась уже понад 71 тис. пасажирів. Враховуючи зростаючі темпи затребуваності цієї лінії, АТ «Укрзалізниця» планує перевезти за рік понад 1 млн подорожуючих.
У 2019 р. Укрзалізниця передбачає здійснити реконструкцію залізничної станції Видубичі для облаштування на ній зупинки швидкісного поїзда Kyiv Boryspil Express. Залізничники повинні створити єдиний логістичний простір, інтегрувавши в нього залізничну станцію Видубичі з метрополітеном та автостанцією. Для цього заплановано побудувати нову високу платформу для зупинки Kyiv Boryspil Express, облаштувати переходи, а також реконструювати дві існуючі платформи.
«Наразі ведуться передпроектні роботи та розглядаються три варіанти реконструкції цього транспортного вузла, де різні види транспорту будуть поєднані в єдине ціле. Найближчим часом буде обрано найоптимальніший. Але всі вони передбачають високі стандарти безпеки та сучасні елементи логістики, у тому числі для маломобільних громадян», — коментує голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.
Спочатку графік руху експреса, що був розроблений ще до початку регулярних перевезень пасажирів, передбачав, що інтервал між потягами цілодобово буде у межах однієї години. У процесі експлуатації його підлаштували під пасажиропотік. Тепер вночі, з 00.00 до 6.00, експрес курсує кожні 2 год, а вдень інтервали між потягами ущільнено від 35 хв до 1 год між поїздами.
В. о. директора регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький про сучасні підходи в обслуговуванні рухомого складу:
«За підтримки правління АТ «Укрзалізниця» наша регіональна філія започаткувала цілу низку програм, спрямованих на вдосконалення виробничої діяльності на залізниці.
Серед цих програм — організація сучасного обслуговування рухомого складу. Для цього сьогодні закуповується спеціалізоване обладнання, яке дасть змогу зберігати всю інформацію про роботи з технічного обслуговування кожної одиниці техніки. Впроваджується нова програма закупівель і складського обліку. Це допоможе оптимізувати витрати на придбання комплектуючих, а також досягти високої ефективності використання наявних вузлів і агрегатів.
Окремий дуже важливий напрям — підвищення професійного рівня персоналу. Адже технічний прогрес не стоїть на місці. З’являється оновлений рухомий склад, вдосконалюються технології його обслуговування. І це, звісно, вимагає невпинного підвищення кваліфікації працівників. Але для того, щоб люди ефективно працювали та пишалися своєю роботою, дуже важливо забезпечити їм теплі, комфортні приміщення, гідні побутові умови. Сьогодні роботи за цією програмою тривають у всіх підрозділах регіональної філії.
Локомотивне депо Київ-Пасажирський обране як пілотний об’єкт для обкатки нових виробничих процесів. Там ми впроваджуємо сучасні технології, які зараз використовуються в європейських країнах і Сполучених Штатах Америки. А після того, як нововведення будуть належним чином відпрацьовані, поширимо їх на інші підрозділи регіональної філії».
Володимир Пащенко, «Магістраль». Роберт Василь, «Магістраль». Фото автора та Сержа ГОНЧАРОВА та Сергія ДРУЧЕНКА. Інфографіка Олексія Посудієвського